piątek, 21 grudnia 2012

Głodówka Lecznicza

Post Leczniczy

Zaraz po ćwiczeniach oddechowych głodówkom leczniczym przypisuję pierwsze miejsce jeśli chodzi o mój powrót do zdrowia. Metoda ta jest:
  • prosta bo wystarczy w zasadzie nic nie jeść,
  • niezwykle skuteczna, gdyż w czasie postu leczniczego uruchamiają się POTĘŻNE siły oczyszczająco-leczące
Swój pierwszy post leczniczy przeprowadziłem według książki "Makarego Sieradzkiego - Jak odzyskałem zdrowie". Autor książki pisał o tym, jak podczas 9-letniego pobytu w stalinowskim więzieniu stracił zdrowie. Po wyjściu z więzienia stał się wrakiem człowieka, a wiele jego problemów zdrowotnych jak choćby rozedma płuc była uznana przez medycynę akademicką za nieuleczalną. Autor tej książki po 1,5 roku pracy nad sobą, regularnych systematycznych głodówek leczniczych, ćwiczeń oddechowych, diety i stylu życia odzyskał 100% zdrowia!!!

Moja Głodówka


Postanowiłem więc sprawdzić tą metodę na sobie, opiszę więc w tym miejscu swoją pierwszą głodówkę leczniczą. Moje objawy były następujące:
  • Silne migrenowe bóle głowy
  • Bóle oczu w tym reakcje na światło
  • Bóle zębów i krwawienie z górnej szczęki
  • Bóle karku, mięśni, kości
  • Silne bóle stawów kolanowych (czasem nie moglem ruszyć kolanem)
Przez jeden dzień piłem praktycznie tylko samą wodę, ciepłą przegotowaną. Wspomagałem się ćwiczeniami oddechowymi, spacerami. Zaplanowałem iż moja głodówka będzie trwała 1 dzień. Na efekty nie trzeba było długo czekać. Już następnego dnia moje dolegliwości bólowe były o 50% mniejsze. Głowa nie bolała tak bardzo, światło wogóle mnie nie raziło, stawy odzyskały swoją ruchomość. Byłem niezwykle zaskoczony iż tak szybko można wyzdrowieć. Ciekaw jestem o ile byłbym jeszcze zdrowszy gdybym zastosował terapie wspomagające głodówkę. Ja jednak ich nie zastosowałem a i tak bylem bardzo mile zaskoczony.

Nie każda głodówka jednak mi wychodziła. Głównie ze względu na rodzinę, która niechętnie akceptowała moje niestandardowe metody samoleczenia. Raz pamiętam jak dostałem nerwicy serca kiedy mama co chwilę wydzierała się: dlaczego to nic nie jem? Ludzie nie mogą tego zrozumieć, dlatego bardzo ważne jest aby podczas głodówki leczniczej zachować całkowity spokój, nie wchodzić w napięcia nerwowe i mówić innym osobom iż dzisiaj nic nie jemy. Gdybyśmy jednak dostali nerwicy serca lub innych nieprzyjemnych objawów, natychmiast stosowałem ćwiczenia oddechowe które po kilku minutach uspokajały mnie.


Głodówka - Regeneracja

To chyba najważniejszy element postu leczniczego. Faza Regeneracji zwana jest inaczej okresem odbudowy. Po okresie głodowania następuje rozpoczęcie odżywiania pokarmowego, który nie włącza się tak łatwo. Wszystko musi następować powoli.

Nie przeprowadzałem w swoim życiu głodówek dłuższych niż 1 dzień, także z własnego doświadczenia mogę powiedzieć iż przy 1-dniowej głodówce przeprowadzanej sporadycznie faza odbudowy nie ma aż tak wielkiego znaczenia. Na pierwsze kilka posiłków piłem owocowy sok grejfrutowy tymbarku bez cukru. Możemy wówczas poczuć jak kiszki wracają do swojej prawidłowej pracy, gdzie za jakiś dłuższy czas odczujemy silny głód. Autorzy przez okres odbudowy zalecają jedynie dietę sokową, inni stopniowe przechodzenie z pokarmów płynnych na stałe. Ja jednak kierowałem się filozofią: "słuchaj głosu swojego ciała". Instynktownie miałem ochotę na zdrową żywność jak warzywa, owoce oraz nie odczuwałem ochoty na słodycze.

Nie wypowiem się jak wyglądają głodówki 2 dniowe i dłuższe ponieważ do tej pory nie miałem możliwości ich przeprowadzenia - autorzy książek o głodówkach mówią iż dieta sokowa ma trwać tak długo jak trwała głodówka. Jeśli przeprowadzamy post długości 7 dni - odbywamy 7 dniową dietę sokową.

W okresie odbudowy następuje szereg ciekawych zjawisk w organizmie: Szybko następuje odbudowa utraconej masy mięśniowej. Kierowanie tym procesem daje możliwości samodzielnego budowania swego ciała w pożądanym kierunku. Towarzyszył mi stan euforii, naładowania energią zarówno w aspekcie fizycznym i psychicznym.

Głodówka lecznicza - zabiegi wspomagające

  1. Środek przeczyszczający z rana.
  2. Picie dużych ilości w czasie głodówki (zabieg niezbędny).
  3. Ruch, nawet 15-20 km spacerów dziennie na świeżym powietrzu.
  4. Zabiegi wodolecznicze
  5. Codzienna lewatywa
  6. Płukanie ust
  7. Nie nosić ubrań syntetycznych
  8. Nie wchodzić w kontakt z pożywieniem
  9. Ćwiczenia oddechowe
  10. Masaż punktowy
  11. Trening autogenny
  12. Naprzemienne prysznice
  13. Kąpiele słoneczne
  14. Samotność (zabieg konieczny).

1 komentarze:

  1. Głodówka jest moim zdaniem świetną sprawą. Co prawda na początku ciężko się ją znosi, ale po kilku takich jest już przyjemnie. Świetnie to wychodzi na zdrowie, ponieważ organizm pozbywa się toksyn i się świetnie regeneruje. Dzięki wielkie za Twój poradnik i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli podobał Ci się artykuł możesz zostawić tutaj komentarz. Słowa krytyki też są mile widziane. Przyczynisz się w ten sposób do rozwoju bloga